بازار بطری پلاستیکی در تهران

بازار بطری پلاستیکی در تهران

بازار بطری پلاستیکی در تهران

بازار بطری پلاستیکی در تهران به دلیل وجود مزیت های فراوانی که این نوع از بطری ها دارند و همچنین قیمت ارزان و فراوانی آنها طرفداران زیادی را به خود جذب می‌کنند. در واقع بطری پلاستیکی از پلاستیک تولید و ساخته می شود و معمولاً برای ذخیره آب  و نوشیدنی گاز  از آنها استفاده می شود قطر این نوع از بطری ها  دارای نمونه های خیلی کوچک برای بطری نمونه و بطری خیلی بزرگ برای نگهداری آب و غیره که ۶۰ لیتری هستند وجود دارد.

 همچنین باید ذکر کرد که  بازار بطری پلاستیکی در تهران رونق فراوان تر نسبت به شهرها و استانهای دیگر در کشور دارند زیرا جمعیت بسیار بالا و استفاده زیاد خرید و فروش در بازار تهران بیشتر است و همچنین نمایندگی فروش و کارخانه های سازنده این نوع بطری ها و ظرف های پلاستیکی در تهران بیشتر و پراکنده تر هستند

مراکز فروش و بازار بطری پلاستیکی در تهران به صورت عمده می‌باشد و با تبلیغات زیادی که انجام دادند توانستند، بطری ها را به صورت عمده در سراسر کشور پخش و عرضه کنند و همچنین بازار بطری پلاستیکی در تهران روز به روز در حال رونق یافتن است و همچنین با این همه تهیه بطری ها در بازار تهران سبب فعالیت  زیادی از شرکت‌ها برای ساختن این نوع از بطری ها هستند و به مراتب قیمت این نوع بطری ها نسبت به محصولات دیگر که به شرکتها و کارخانه ها سفارش داده می‌شوند بسیار عادلانه و مناسب بوده اند.

و همچنین این نکته قابل ذکر است؛ که بطری پلاستیکی در مدل ها و حجم های بالا در حال ساخت هست و روزانه ممکن است نوع ها و شکل های جدیدی از این نوع بطری ها ارائه و وارد بازار شود و به دلیل نوسانات شدید بازار قیمت مواد اولیه بطری های پلاستیکی هم روزانه در حال تغییر است.

 بازار بطری پلاستیکی چگونه شکل گرفت

برای اولین بار در سال ۱۹۴۷ تبلیغ و ارائه شدند و تا اوایل دهه ۶۰ میلادی نسبت به هزینه زیادی که داشتند، تا وقتی که بطری های پلی اتیلن متراکم معرفی شدند، آنها به دلیل هزینه کم تولید و جابجایی وزن کمتری به نسبت بطری  شیشه ای میانه مصرف کنندگان بسیار محبوب شدند هرچند که یکی از بزرگترین مزیتهای این نوع از بطری های پلاستیکی این بوده است که نسبت به بطری های شیشه مقاوم تر هستند و در کیمیا تولید نمی شکنند. در حال حاضر بازار بطری پلاستیکی در تهران نیز یکی از مهم ترین عرضه کننده های این محصولات در کشور ایران می باشد.

مزیت خرید از بازار بطری پلاستیکی در تهران

همانطور که اطلاع دارید بطری پلاستیکی داره انواع و شکل های مختلفی هستند که هر کدام از آنها دارای مزایا و معایب مختلفی است یکی از این نوع بسته تتراپک که است که در ادامه بیشتر با این نوع بسته یا بطری پلاستیکی آشنا می شویم.

 آیا تا حالا از خود سوال کرده اید که چرا این حجم از تنوع محصول و بسته بندی  وجود دارد یا چرا این نوع محصولات با شکل و کیفیت های متفاوت وارد بازار می شوند باید گفت که هر بسته بندی تتراپک شما را به چالش می کشد و می توان با استفاده از این بسته یا بطری پلاستیکی که کیفیت آنها را متوجه شوید در ادامه ما بیشتر در مورد بسته تتراپک صحبت خواهیم کرد.

 بسته بندی تتراپک این بار در سال ۱۹۳۴ توسط یک دکتر سوئدی اختراع و به دنیا معرفی شد یکی از مزایای این مسئله این است که تولید کنندگان می‌توانند بیشترین جم از محصول خود را در کمترین حجم از بسته‌بندی قرار دهند و به بازار عرضه کند نسخه تتراپک به شکل هرمی بوده که یکی از بهترین ویژگی های این محصول این است که می‌توان حدود شش ماه  خارج از یخچال و در دمای معمولی نگهداری کرد. در حال حاضر بازار بطری پلاستیکی در تهران با ارائه انواع محتلفی از این محصولات به شما امکان می دهد که هر نوع از این بطری ها را لازم داشته باشید را خریداری کنید.

بازار بطری پلاستیکی در تهران

محصولات ارائه شده در بازار بطری پلاستیکی در تهران

در اینجا به بعضی از مهم ترین محصولات ارائه شده در بازار بطری پلاستیکی در تهران می پردازیم:

 پلی اتیلن متراکم

این ماده در برابر ضربه ها صد مقاومی هستند و همچنین سد بسیار خوبی برای رطوبت ها است.در مورد پلی استر کمد راکو با گستره وسیعی از مواد چون اسید ها و نقاط قابل اشتعال می توان مورد استفاده واقع شود اما این نکته قابل توجه است، که با حلال ها سازگار نیستند و همچنین این ماده ها مورد تایید شده است اف دی ای غذایی می باشند پلی اتیلن متراکم شفاف و بسیار قابل انعطاف است و با اضافه  کردن رنگ به آن ها حالت کدری به خود می‌گیرد و همچنین این نکته قابل توجه است که در دماهای قابل انجماد محافظ خوبی را  برایشان مهیا می‌کند.

ظروف تولید شده با این ماده از مهم ترین محصولات ارائه شده در بازار بطری پلاستیکی در تهران می باشد.

پلی اتیلن کم تراکم

اینا از پلی اتیلن همانند پلی اتر متراکم است قابل انعطاف است و به حالت کلی مقاومت کمتری در برابر مواد های شیمیایی دارد اما شفاف تر است و همچنین پلی اتیلن کم تراکم به صورت عمده در مرحله فشار مورد استفاده قرار می گیرد و همچنین قیمت بسیار بیشتری نسبت به پلی اتیلن متراکم است.

پلی اتیلن ترفتالات

خواص این نوع بطری ها این است که شفافیت سبک بودن و استحکام بالایی دارد امروزه این و بطری ها بیشتر مورد استفاده قرار می‌گیرند.

همان طور که گفته شد بطری های پلاستیکی به دسته های مختلف تقسیم می‌شنود، که هر کدام از این بطری های طرح و مدل های متنوعی دارد که هر کدام از این بطری ها کاربرد خاصی دارد،در متن زیر به بررسی این موضوع می پردازیم؛

بطری پلاستیکی کتابی

از این نوع بطری ها برای نگهداری آب معدنی و شربت های دارویی به انواع نوشیدنی ها به کار برده می شود.

بطری پلاستیکی استوانه ای

 از این  بطری ها در سایزها و رنگهای مختلفی تولید می شود که یکی از کاربرد آنها برای ضدعفونی کننده است که معمولاً باه صورت اسپری می توان تولید و استفاده شود.در متن زیر به کاربرد این ظروف می پردازیم.

بطری های مایع ظرفشویی و دستشویی

این نوع از بطری را همانند بطری های دیگر دارای انواع مختلف و سایزهای متفاوت هستند که در ادامه چند نوع از حجم های بطری پلاستیکی ظرفشویی که در بازار بطری پلاستیکی در تهران عرضه می باشد را برای شما بیان خواهیم کرد.

بطری های مایع ظرفشویی یک لیتری، مایع های ظرفشویی ۹۳۰ سی، مایه های ظرفشویی ۴ لیتری مایع ظرفشویی نیم لیتری و مایه های ظرفشویی یک و نیم لیتری که در طرح ها و اندازه های بزرگ و کوچک تولید شده و در بازار مشتریان با توجه به میزان مصرف و رضایتمندی از این محصولات خریداری می کنند.

 نوع دیگر از بطری های پلاستیکی در خانه مورد استفاده قرار می گیرد و برای نگهداری از ادویه هایی چون زنجبیل و نعنا فلفل نمک و غیره استفاده می شوند، که دارای سرب های پیچی پرسی پروانه یا چرخشی است.

 در ادامه در مورد مزایا و معایب بطری پلاستیکی بیشتر صحبت خواهیم کرد

مزایا و معایب فروش بطری های پلاستیکی

بطری پلاستیکی حدود ۶۰۰ سال طول میکشد تا بازیافت شوند و به محیط زیست برگردد. از مزایای بطری پلاستیکی می توان به مقاومت آنها در برابر مواد الکلی و شفاف بودن طرح پذیری همچنین انرژی کمتری در برابر تولید  اشاره کرد و همچنین یکی دیگر از مزایای بطری پلاستیکی گستردگی قابلیت خواص فیزیکی آنها است.

 پلیمر ها تا جایی که توانایی بازیابی شدن داشته باشند بازیابی می شوند و همچنین بطری ها  و ظروف پلاستیکی قبل از مورد استفاده قرار داده شدند و تحت استانداردهای اتحادیه اروپا و آمریکا تست می شوند و این پلیمرها به سوی مواد غذایی مشابه مورد سنجش قرار می گیرند باید گفت که هر بطری دارای خواص و ویژگی ها و همچنین مزیتها و معایب گوناگونی هست ما نمی توانیم برای تمامی بطری های پلاستیکی یک نوع مزایا و معایب را نام ببریم.

بازار بطری پلاستیکی در تهران

 معایب بطری های پلاستیکی

مراقب باکتری ها در بطری های پلاستیکی باشید :

 یکی دیگر از مضرات بطری های پلاستیکی این است که سطح باکتری ها در بطری های پلاستیکی اغلب از مقادیر ایمنی بدن شما بیشتر است.

در واقع می توان گفت باکتری های موجود در بطری های پلاستیکی آلوده نسبت به سطح ایمنی بدن مقاوم تر هستند و باید هنگام  استفاده از بطری های پلاستیکی ، دقت لازم را داشته باشید چون باکتری ها و میکروب هایی که روی سطح و یا درون بطری های پلاستیکی هستند به علت ریز بودن زیاد به چشم نمی آیند. و می توان گفت بیشتر افراد هنگام نوشیدن آب در بطری پلاستیکی نکات بهداشتی را رعایت نمی کنند و با دست های آلوده در بطری پلاستیکی را باز می کنند و آب می نوشند.

در بین  ما انسان ها افرادی  هم هستند،که برای رشد میکروبها شرایط مناسب را فراهم می‌کنند وقتی با دستهای آلوده به یک بطری پلاستیکی را لمس می‌کنیم  و سپس آن را با آب های دمای اتاق پر می کنیم قطعاً باکتری‌های موجود بیشتر خواهند شد و اگر کامل شسته هم  شود، برای از بین بردن  میکروب ها کافی نیست ضمنا درب های بطری های پلاستیکی مملو از میکروبهای هستند که وارد بدن  شما می شود. و بعد از شستن یک بطری ممکن است هپاتیت ای هم بگیرید.

 یکی دیگر مضرات این نوع از بطری ها  این است که  از شرکتهای بطری ها خواستار این هستند که برای جذب ورزشکاران و مردم آب های طعم دار را در تبلیغات مختلف  به مردم ارائه می‌کنند و این ادعا را دارند که این نوع نوشیدنی ها سالم تر هستند اما باید به این نکته توجه کرد که سایر نوشیدنی‌هایی که آنها تبلیغ می‌کنند در واقع دارای قند فراوان هستند و گاهی می توانند از یک بطری نوشابه نیز مضر باشد.

این نوشته در بلاگ ارسال شده است. این لینک مستقیم به این نوشته است.

دیدگاهتان را بنویسید