قیمت عمده بطری پت

قیمت عمده بطری پت

قیمت عمده بطری پت چگونه است؟

بطری های پت برای مصرف مواد غذایی با دوام طولانی تولید می شود که یکی از مهم ترین اهداف این صنعت می باشد. برای تولید کردن اینگونه بطری ها از بهترین موادی که در صنعت پلیمر موجود می باشد استفاده شده است. بطری های پت قیمت ثابتی ندارند و به قیمت روز مواد پلیمری بستگی دارد و توسط دست اندر کاران آن تعیین می شود. یکی از مشکلات این محصولات ،در واقع قیمت عمده بطری پت است چون قیمت آن روز به روز در حال نوسان است.

قیمت عمده بطری پت

در این مقاله قصد داریم قیمت عمده بطری پت را ارائه دهیم. ابتدا لازم است که بدانیم بطری پت چیست؟ و چه مزایایی دارد؟

بطری پت چیست؟

در ضمن این مقاله که می خواهیم در مورد قیمت عمده بطری پت بپردازیم. در مرحله اول به این موضوع می پردازیم، که بطری پت در واقع چیست؟

بطری پت یا پلی اتلین ترفتالات یک پلیمر ترموپلاستیک با کاربرد عمومی است که به خانواده پلیمری پلی استر تعلق دارد. پلی استر به دلیل ترکیبات عالی خواصی مانند مقاومت مکانیکی، حرارتی، شیمیایی و همچنین پایداری ابعادی شناخته می شود.  ترفتالیک اسید خالص و اتیلن گلایکول که از مواد خام مشتق می شوند در تولید بطری پت مورد استفاده قرار می گیرند.

بطری های پت در حالت طبیعی خود بطری با انعطاف پذیری بالا و بی رنگ و نیمه بلوری است.  به نحوه بازیافت بستگی دارد که می تواند نیمه سفت و سخت باشد. این نشان دهنده ثبات ابعادی، مقاومت در برابر ضربه، رطوبت، الکل ها و حلال ها می باشد.

گریدر های پت موجود در بازار شامل مواد تقویت نشده با شیشه، مواد مهار کننده شعله و جریان زیاد برای کاربردی مختلف مهندسی است که معمولا به مقاومت بالاتر و یا مقاومت در برابر حرارت بالا تر نیاز دارند. افزودن مواد پر کننده مانند الیاف شیشه، CNT و غیره به بهبود مقاومت در برابر ضربه، پایان سطح و چندین مزیت دیگر کمک می کند.

 این بطری ها برای محیط زیست ضرر و زیان کمتری دارند و قابل بازیافت می باشند.

بطری های  پت به دلیلی مزایای بیشماری که هم برای تولید کنندگان و هم برای مصرف کنندگان فراهم می آورد در بین بسته بندی های دیگر به دلیل مناسب بودن قیمت عمده بطری پت می تواند انتخاب مناسبی برای بسته بندی نوشابه باشد. د می توان گفت؛ بیشترین استفاده از ظروف پلاستیکی در بسته بندی بطری های نوشابه مورد  استفاده قرار می گیرد به طوری که  نزدیک به 70/.  نوشیدنی ها اکنون در بطری های پلاستیکی پت بسته بندی می شوند.

بقیه نوشیدنی ها به طور عمده در بطری های شیشه ای، قوطی های فلزی و کارتن ها بسته بندی و عرضه می شوند. و قیمت عمده بطری پت به کار رفته در بطری نوشابه ای به نسبت با دیگر بسته بندی های که به صورت کارتنی و قوطی های فلزی صورت می گیرد با هم متفاوت است.

علاوه بر این  که به بررسی قیمت عمده بطری پت بپردازیم بهتر است به  فواید بطری های پلاستیکی پت هم اشاره ای داشته باشیم

فواید بطری های پلاستیکی پت

این بطری ها وزنی بسیار سبک دارند.

به دلیل سایزهای بزرگ و کوچکی که دارد قابلیت نگهداری از هر گونه مایع و موادی را دارد.

 تولید آن مقرون به صرفه است و نیاز به انرژی کمتری برای حمل و نقل دارند

 به خاطر جنس پلاستیکی که دارند، دیگر هیچ گونه نگرانی برای شکسته شدن و یا خرد شدن این ظروف پلاستیکی هنگام جابه جایی و حمل نخواهید داشت. از آنجا که ایمن و سبک هستند برای مصرف در حال اجرا نیز قابل استفاده هستند.

قیمت عمده بطری پت

قابل بازیافت بودن پت یکی دیگر از مزیت های این محصول است تا بتواند بارها و بارها مورد استفاده قرار گیرد.

 همه بطری های پلاستیکی پت قابل بازیافت هستند تقریبا شست درصد بطری های پلاستیکی پت در جریان زباله های خانگی اکنون برای بازیافت جمع آوری می شوند.

انعطاف پذیر بودن آن باعث شده تولید کنندگان می توانند از یک شکل یا اندازه بطری به شکل دیگری تغییر دهند.

در مرحله بازیافت می توانند به هر زاویه و طرحی شکل بگیرند

از طریق نو آوری، این صنعت دائما در حال پیشرفت بیشتر در زمینه زیست محیطی خود است. بطری های پلاستیکی PET دوباره طراحی شده اند به طوری که سی درصد سبک تر از پانزده سال پیش هستند و مقادیر زیادی از پلاستیک بازیافتی برای تولید خود بطری ها استفاده می شود.

در تولید این بطری ها مقدار کمی از روغن دنیا استفاده می شود.

این صنعت مطابق با مسئولیت های زیست محیطی خود دائما در حال جستجوی راه هایی برای کاهش بیشتر مقدار آب مورد استفاده در فرآیند های تولید خود است .

در متن بالا به قیمت عمده بطری پت اشاره کردیم و به این موضوع پرداختیم، حال با ما همراه شوید تا درباره خواص باطری پت بدانیم.

خواص شیمایی بطری پت

مقاومت بالا در برابر الکل ها، هیدروکربن های آلیفاتیک، روغن ها، گریس ها و اسدی های رقیق شده مقاومت متوسط در برابر مواد قلیایی رقیق، هیدروکربن های معطر و هالوژنه.

فرآیند ساخت بطری های پت به طور معمول با استفاده از یکی از سه فرآیند قالب گیری بادی ذکر شده در زیر بیان می شود.

تزریق قالب

تزریق قالب از ایده آل برای بطری های پلاستیکی کوچکتر ، می توان از قالب Injection Blow Molding برای قالب گیری انواع گسترده ای از پلیمرها از جمله PET و HDPE استفاده کرد.

قیمت عمده بطری پت

 قالب گیری ضربه اکستروژن

فرآیند قالب گیری اکستروژن ضربه شامل اکسترود یک پلیمر پلاستیکی ذوب شده ، به طور معمول HDPE یا LDPE در یک لوله توخالی یا “Parison” است.

 در طول فرآیند قالب گیری اکستروژن شاتل بولت دو قالب شاتل را به عقب و جلو می گیرید تا یک پارکینگ اکسترود شده مداوم را تصرف کنید.

قالب گیری ضربه کششی تزریقی

فرآیند قالب گیری ضربه کششی تزریقی طیف گسترده ای از بطری ها ، شیشه ها و ظروف دیگر را می توان با استفاده از فرآیند قالب گیری همه کاره تزریق کشش ضربه تزریق کرد. پیش ساخته ها را می توان بلافاصله با استفاده از روش 1 مرحله در ظروف نهایی قالب بندی کرد یا به عنوان انبار ذخیره کرد تا بعداً به روش 2 مرحله ای استفاده شود.

بطری های پت پلاستیکی معمولاً از پلی اتیلن ترفتالات  ، یک پلیمر ترموپلاستیک تولید می شوند. از مزایای استفاده از پت برای بطری سازی قدرت ، وزن سبک و قابلیت بازیافت آن است. برای تولید بطری های پلاستیکی ، ابتدا پت باید از طریق پلیمریزاسیون زنجیره های طولانی مولکولی ایجاد کند. این فرایند می تواند پیچیده باشد و منجر به ناسازگاری بین گروه های پت شود. دو ناخالصی رایج که پلیمریزاسیون می تواند ایجاد کند ، دی اتیلن گلیکول و استالدئید است.

سطح دی اتیلن گلیکول به حداقل می رسد تا بر محصول نهایی تأثیر نگذارد. برای اطمینان از اینکه استالدئید بر نوشیدنی ها تأثیر نمی گذارد ، تولیدکنندگان از روش های مطلوب تزریق استفاده می کنند که سطح غلظت استالدئید را بسیار پایین نگه می دارد. پس از پلیمر شدن پت ، فرآیند تولید بطری آغاز می شود.

مرحله 1: پت ابتدا گرم شده و در قالب لوله ای به نام parison قرار می گیرد که پس از سرد شدن به طول صحیح بریده می شود.

مرحله 2: پاریسون گرم می شود و درون یک قالب بطری قرار می گیرد ، با یک پیچ. یک سنبله (میله فولادی) به داخل پاریسون وارد می شود تا اجازه ورود و کشش پلاستیک از هوای بسیار تحت فشار را بدهد. سپس مولکول ها به دلیل ترکیب کشش و دمای بالا قطبی شده و یک بطری تولید می کنند.

مرحله 3: بطری به سرعت خنک می شود تا از خزش جلوگیری کند و سپس خارج می شود. تعدادی آزمایش برای اطمینان از بی خطر بودن بطری ها برای استفاده وجود دارد.

 تولید کنندگان برای موارد زیر آزمایش می کنند: مقاومت در برابر خزش مقاومت در برابر نفوذ پذیری به دی اکسید کربن شفافیت براق در مقایسه با پلاستیک های دیگر ، پت از سرعت بازیافت بالایی برخوردار است. با این حال ، دولت های ایالتی و فدرال برنامه هایی برای افزایش حتی بیشتر میزان بازیافت دارند. در اینجا اهداف بازیافت آنها وجود دارد که امیدوارند در آینده نزدیک به آنها برسند: بازیافت 25 تا 50 درصد پت بازیافت آن در اختیار نیمی از جمعیت ایالات متحده قرار می گیرد 4000 برنامه بازیافت حاشیه اجرا می شود‌.

در این مقاله ضمن بررسی قیمت عمده بطری پت، می توانیم به مسأله بازیافتی این بطریها هم اشاره ای داشته باشیم که در متن زیر ارائه می شود.

بازیافت بطری پت

بازیافت در سه مرحله انجام می شود.

۱.مرتب سازی

در مرحله اولیه، پلاستیک بر اساس رنگ طبقه بندی می شود. و در این مرحله، ظروف پلاستیک با توجه به رنگشان از یکدیگر تفکیک می شوند تا هر کدام برای تولید محصولی جدیدتر به کار روند.

بطری ها برای از بین بردن آلودگی ها و فلزات آهنی در یک طبل بارگیری می شوند. سیستم رایانه ای بسته به اینکه ماده اولیه به قیف مناسب ارسال شود، رنگ ظرف را تعیین می کند.

پلاستیک به مکعب های 200 کیلو گرمی فشار داده می شود.

۲.شست و شو و خرد کردن

در مرحله دوم، مواد اولیه خرد می شوند:

مکعب شکسته شده، بطری ها از طریق فلزیات رد می شوند و پس از آن در واشر با آب سرد شسته می شوند تا آلودگی و شن و ماسه از بین برود.

ظروف با جریان گرم تصفیه می شوند و سپس برای بررسی دستی به دستی به نوار نقاله می روند مواد اولیه خرد شده، در خروجی پوسته می شود، پلاستیک کاملا شسته می شود. سیستم رایانه ای مواد اولیه را از پوسته های معیوب پاک می کند.

۳.دانه بندی

در مرحله سوم دانه بندی انجام می شود:

پوسته ها را در یک پرخ برش داده و ذوب می کنیم. ماده حاصل از مواد مضر و عناصر بزرگ پاک می شود. با کمک یک ماشین خاص ، مواد اولیه به رشته های پلاستیکی تبدیل می شود.

آنها برای بدست آوردن گرانول های شفاف برش داده می شوند و بازیافت بیشتر در یک برج 50 متری با استفاده از نیتروژن و دمای بالا انجام می شود.

درنتیجه پلاستیک وزن خود را افزایش داده، کدر و چسبناک می شود. محصول به مدت 16 ساعت در برج باقی مانده خنک و بسته بندی می شود.

این نوشته در بلاگ ارسال شده است. این لینک مستقیم به این نوشته است.

دیدگاهتان را بنویسید