خرید ظرف پت دارویی

ظرف پت دارویی

ظرف پت دارویی

خرید ظرف پت دارویی این روزها یک انتخاب واضح برای بسته بندی دارویی است. اما چگونه این ماده از آلومینیوم و شیشه سبقت گرفته است؟

پلاستیک شفاف، محکم و سبک وزن برای بطری های دارویی به عنوان پلی اتیلن ترفتالات (PET)  شناخته می شود. این همان پلاستیکی است که برای آب بطری، نوشابه و سایر مایعات مصرفی استفاده می شود. پلاستیک باید غیر سمی، سرطان زا ، زیست سازگار و به هیچ وجه برای محیط زیستی مضر نباشد. بسته بندی PET در واقع بخشی از فرآیند تولید دارو است که برای شستشو و قابلیت استخراج آزمایش می شود.

ظرف پت دارویی

در فرآیند PET  از فلزات سنگین  استفاده نمی شود و نگرانی در مورد وجود مواد شیمیایی مضر مانند BPA یا DEHP را رفع می کند. PET  همچنین  به شیشه و فلز که شکننده و گران قیمت هستند ترجیح داده می شود.

PET به عنوان ایمن ترین ظرف برای تماس با غذاها و نوشیدنی ها توسط FDA و آژانس های ایمنی بهداشت در سراسر جهان تأیید شده است. ایمنی PET برای مواد غذایی، آشامیدنی، دارویی و پزشکی با استفاده از مطالعات گسترده، تأییدیه های نظارتی، آزمایش و پذیرش گسترده آن برای بیش از 30 سال بارها ثابت شده است.

خرید ظرف پت دارویی به دلیل خواص بی نظیرش، به سرعت در حال تبدیل شدن به مواد بسته بندی مورد علاقه در جهان برای بسته بندی داروها، غذاها و نوشیدنی ها است. مانند شیشه، این ماده یک ماده بسیار قوی و بی اثر است که با غذاها واکنش نشان نمی دهد  در برابر حمله میکروارگانیسم ها مقاوم است و از نظر بیولوژیکی تخریب نمی شود. اما برخلاف شیشه، PET بسیار سبک وزن، حمل و نقل آسان، کارآمد و ضد شکستن است.

ظرف پت دارویی

مواد اولیه ظرف پت دارویی

ظروف پت دارویی کاملاً قابل بازیافت است و می تواند با شستشوی کامل و ذوب مجدد، یا تجزیه شیمیایی آن به مواد تشکیل دهنده  بازیافت شود و رزین PET جدید ایجاد کند. محصولاتی که از PET بازیافتی ساخته می شوند شامل بطری ها و شیشه های PET، فرش، لباس  تسمه های صنعتی، طناب، قطعات خودرو، فیبرهای مخصوص کاپشن های زمستانی و کیسه های خواب، مصالح ساختمانی و بسته بندی های محافظ است.

اگرچه بازیافت مسئولترین و کارآمدترین استفاده مجدد از منابع برای محیط زیست است، بطری ها و ظروف PET که به محل دفن زباله راه پیدا می کنند هیچ خطر آسیب و شسته شدن ندارند. از آنجا که پلیمر بی اثر است، در برابر حمله میکروارگانیسم ها مقاوم است و از نظر بیولوژیکی تخریب نمی شود. PET همچنین فضای دفن زباله نسبتاً کمی را اشغال می کند زیرا به راحتی صاف می شود.

ظرف پت دارویی

PET یک ماده بسته بندی بسیار کم مصرف است. اگرچه مواد اولیه آن از نفت خام و گاز طبیعی حاصل می شود اما در مقایسه با شیشه  آلومینیوم و سایر مواد ظرف از مشخصات پایداری بسیار مطلوبی برخوردار است.

پایداری آن هنگام بازیافت حتی بالاتر می رود، زیرا تقریباً 40٪ از انرژی PET مربوط به “انرژی منبع” آن است، انرژی ذاتی که در مواد اولیه آن محبوس است و می تواند از طریق بازیافت دوباره بازپس گرفته شود و دوباره استفاده شود.

مقاومت بالای ظرف پت دارویی در مقایسه با وزن سبک کلید اصلی در بهره وری انرژی آن است که باعث می شود محصول بیشتری در بسته بندی کمتر و سوخت کمتری برای حمل و نقل تحویل شود. پیشرفت های مداوم در فناوری وزن سبک همچنان باعث بهبود بازده انرژی آن حتی بیشتر می شود. مطالعات چرخه زندگی PET به طور مداوم مزایای زیست محیطی ظرف پت دارویی را به عنوان یک ماده بسته بندی تأیید کرده است.

ظرف پت دارویی

در 60 سال از آغاز سنتز PET ، این ماده به یکی از پرکاربردترین  همه کاره ترین و قابل اعتمادترین مواد در جهان تبدیل شده است و شرکت های دارویی برای بسته بندی دارو، روی به خرید ظرف پت دارویی آورده اند. با مراجعه به فروشگاه ظروف پت می توانید ظرف پت دارویی مورد نیاز خود را با مناسب ترین قیمت و کیفیت در زمانی کوتاه خریداری نمایید.

این نوشته در بلاگ ارسال شده است. این لینک مستقیم به این نوشته است.

دیدگاهتان را بنویسید