خرید ظروف پت

خرید ظروف پت

خرید ظروف پت در ایران

هنگامی که ظروف پت را به صورت عمده خریداری می کنید می توانید در هزینه های زیادی صرفه جویی کنید زیرا این ظرف ها به راحتی در اندازه ها و رنگ های متنوع و متناسب با نیاز های شما موجود هستند. ظروف پت شفافیت شیشه دارند اما سبک ، ارزان تر از ظروف دیگر هستند و بیشتر از هر زمان دیگری تقاضا دارند. آن ها همچنین برای بسیاری از محصولات مایع از جمله محصولات خانگی ، لوازم آرایشی ، مواد آرایشی ، دارویی ، شیمیایی و صنعتی استفاده می شود.

ظروف پت چیست ؟

ظروف پت همچنین به اختصار PETE نام عمومی پلی اتیلن ترفتالات است ، پلاستیکی شفاف ، محکم و سبک متعلق به خانواده پلی استر است . پت PET (همچنین به اختصار PETE) مخفف پلی اتیلن ترفتالات ، که نام شیمیایی پلی استر است.

تاریخچه ظروف پت

پت اولین بار در اواسط دهه 1940 در آمریکای شمالی توسط شیمی دانان DuPont در جستجوی الیاف مصنوعی جدید کشف شد. بعدا این شیمی دانان فیبر پت خود را با نام “Dacron” نامگذاری کردند. امروزه بیش از نیمی از الیاف مصنوعی جهان از پت ساخته شده است ، که برای کاربردهای الیاف یا پارچه استفاده می شود که به آن پلی استر می گویند. هنگامی که برای ظروف و اهداف دیگر استفاده می شود ، به آن رزین پت یا پت می گویند.

خرید ظروف پت

با یک بررسی جامع بر روی پلاستیک پلی اتیلن ترفتالات (PET) می توان گفت از جمله پلاستیک هایی است که قسمت مهمی از زندگی روزمره ما است. این یک پلیمر مهم تجاری است که کاربردهای مختلفی از بسته بندی ، پارچه ، فیلم ، قطعات قالب گیری شده برای خودرو ، الکترونیک … و موارد دیگر دارد. این پلاستیک شفاف و معروف را می توانید در اطراف خود به عنوان بطری آب یا ظروف و بطری نوشابه پیدا کنید.

موارد استفاده از ظروف پت

ظروف پت بسیار محبوب هستند زیرا در طیف وسیعی از رنگ ها موجود هستند در بین ظروف پت بطری های پت از محبوبیت بالایی برخوردار هستند زیرا محصولات مایع را می توان با استفاده از بطری پت بسته بندی کرد. بسته بندی شدن این محصولات به قابلیت استفاده محصول و ضریب راحتی آن می افزاید. این بطری ها می توانند از درپوش های پیچشی و پیچ دار ساده تا فومرها ، دوزهای اندازه گیری دوز ، اسپری ها ، مه پاش ها ، نوک های باریک بلند و موارد دیگر باشند.

علاوه بر این می توان در مواد مختلف بسته بندی مختلفی را ایجاد کنند که به زیبایی محصول می افزاید.  ظروف پت را می توان به صورت عمده ، شفاف ، مات و رنگ هایی مانند سایه های قرمز ، آبی ، صورتی ، کهربا ، سبز ، بنفش و سیاه خریداری کرد. معمولاً هرچه بیشتر از یک اندازه ، رنگ و شکل خاصی سفارش دهید ، هر ظرف ارزان تر می شود و به شما کمک می کند تا حاشیه سود شما افزایش یابد.

همچنین برای بسته بندی سس سالاد ، کره بادام زمینی ، روغن های پخت و پز ، دهان شویه ، شامپو ، صابون مایع دست ، پاک کننده پنجره ، حتی توپ های تنیس محبوب است. از گریدهای ویژه پت برای ظروف غذای خانگی و سینی های غذایی آماده شده که می توانند در اجاق گاز یا مایکروویو گرم شوند استفاده می شود. همچنین بطری های پت را می توان برای موارد زیر استفاده کرد:

  • برای مقادیر زیاد محصول
  • برای مقادیر کم محصول
  • بطری های نمونه
  • محصولات شرکتهای هواپیمایی و هتل ها

خرید ظروف پت

هنگامی که بطری های پلی اتیلن ترفتالات را به صورت عمده خریداری می کنید ، می توانید آنها را با طیف وسیعی از درهای بسته و چاپ و برچسب گذاری که می توانید انجام دهید ، سفارشی کنید. از تکنیک های مختلف چاپ می توان بر روی بطری های پت استفاده کرد و شما می توانید رنگ های پر جنب و جوش را که مورد علاقه مشتریان جوان است و یا رنگ های زیبایی را که مورد علاقه مشتریان قرار دارد ، انتخاب کنید.

آیا ظروف پت بی خطر هستند؟

سال ها است که بحث بین المللی در مورد اینکه آیا ظروف پت (پلی اتیلن ترفتالات) که پایه اصلی بطری های پلاستیکی و ظروف یکبار مصرف غذایی هستند ، در اثر قرار گرفتن در معرض دمای بالا ، مواد شیمیایی مضر را منتقل می کنند ، وجود داشته است. به طور کلی اگر ظروف پت در دمای بالا قرار نگیرند مانند دمای ماکروویو ها هیچگونه ضرری ندارند و مواد شیمیایی مضری به محصولات منتقل نمی کنند.

علامت بازیافتی ظروف پت به چه معنا است ؟

همیشه نماد بازیافت را در زیر ظرف بررسی کنید. سریعترین و مطمئن ترین راه برای بررسی ایمنی مواد غذایی چک کردن شماره بازیافت است. این عدد بین 1 تا 7 خواهد بود و درون یک مثلث فلش مهر می شود. به عنوان یک قاعده کلی ، اعدادی که برای استفاده در کنار غذا بی خطر هستند 1 ، 2 ، 4 و 5 هستند.

بهترین نوع پلاستیک برای استفاده در ذخیره سازی طولانی مدت مواد غذایی ، پلی اتیلن با چگالی بالا (HDPE) است که با علامت 2 نشان داده می شود. پلی اتیلن یکی از پایدارترین و بی اثرترین اشکال پلاستیک است و تمام ظروف پلاستیکی که به طور خاص برای ذخیره مواد غذایی فروخته می شوند از این مواد ساخته می شوند. انواع دیگر ظروف پلاستیکی قابل قبول برای ذخیره مواد غذایی شامل پتPET ، LDPE و پلی پروپیلن (PP) است. این ظروف پلاستیکی به ترتیب با اعداد 1 ، 4 و 5 نشان داده می شوند.

یک استثنا در قانون پلاستیک های زیستی است که در نماد 7 دسته بندی می شوند. پلاستیک های زیستی مواد پلاستیکی مانند هستند که از منابع گیاهی مانند ذرت درست می شوند. این مواد غیر واکنش هستند و می توانند برای ذخیره مواد غذایی مورد استفاده قرار گیرند ، اما توجه داشته باشید که همه پلاستیک های علامت گذاری شده به عنوان 7 پلاستیک زیستی نیستند.  نمادهای مربوط به دست زدن به غذا را که روی ظروف پلاستیکی نقش بسته است ، بررسی کنید.

خرید ظروف پت

از یک سیستم استاندارد نمادها روی پلاستیک ها استفاده می شود تا کاربردهای مناسب آن ها در مورد غذا را نشان دهد. نمادی که یک فنجان و چنگال را نشان می دهد به این معنی است که پلاستیک برای ذخیره مواد غذایی بی خطر است و بنابراین یک ظرف با درجهی غذایی است. نمادهای دیگر شامل تابش امواج به معنای ایمن در برابر مایکروویو، دانه برف به معنی در برابر فریزر و ظروف در آب به معنای ایمن در ماشین ظرفشویی است.

بازیافت ظروف پت

همانطورکه گفته شد ظروف پت با علامت 1 نشانه گذاری شده است ، این عدد نشان دهنده این است که پلاستیکی قابل قبول برای ذخیره مواد غذایی است اما برای دماهای بالا قابل استفاده نیست. همچنین بازیافت این ظروف به سادگی انجام می شود، و به خرده پت ها تبدیل می شوند و با آسیاب به شکل پولک هایی در می آیندکه آن ها را قابل تبدیل به گرانول می کند سپس شست و شو می شوند ، و گرانول های بدست آمده به عنوان مواد اولیه بسیاری از محصولات دیگر مانند :

  • الیاف فرش پلی استر
  • پارچه ای برای تی شرت ها
  • کفش ورزشی
  • چمدان ، اثاثه یا لوازم داخلی
  • ژاکت و فیبر پرکننده برای کیسه خواب و پالتو زمستانی
  • تسمه صنعتی
  • ورق و فیلم
  • قطعات خودرو

استفاده از پت بازیافتی معمولاً منجر به کاهش مصرف انرژی ، کاهش هزینه و تأثیرات زیست محیطی می شود و جالب است بدانید 1 % از زباله های جامد شهری مربوط به ظروف پت است .

مزایای ظروف پت

  • وزن سبک
  • تنوع در رنگ و طرح
  • زیبایی
  • ایمن و قابل اطمینان
این نوشته در بلاگ ارسال شده است. این لینک مستقیم به این نوشته است.

دیدگاهتان را بنویسید