ظرف دارو پت

ظرف دارو پت

ظرف دارو پت چیست؟

آیا تا به حال به پایین یک محصول در یک بطری یا شیشه پلاستیکی نگاهی انداخته اید تا ببینید از چه چیزی ساخته شده است؟ احتمال زیادی وجود دارد که شما با ظروفی که از پلی اتیلن ترفتالات PETE یا PET ساخته شده است، روبرو شده باشید. این ماده مقاوم در برابر شکستگی است و می تواند به اندازه بطری های شیشه ای یا شیشه ها شفاف باشد. PET در بسیاری از صنایع به عنوان ماده بسیار عالی انتخاب می شود.

عواملی مانند مقاومت شیمیایی، نسبت مقاومت به وزن، خاصیت ضد خرد شدن و کم هزینه بودن محصول باعث شده است که این محصول به یک راه حل قابل دسترسی برای بسته بندی محصولات مصرفی تبدیل شود. ظرف پت دارو با شفافیت و کیفیت عالی، از محبوب ترین ظروف برای بسته بندی دارو و مواد غذایی و حساس هستند. فرایند تولید انعطاف پذیر تنوع طراحی تقریباً نامحدودی را به این ظروف بخشیده است.

ظرف دارو پت

ابتدا می خواهیم چند باور غلط در مورد ظروف پت را اصلاح کنیم.

برخی از بطری ها و ظروف پلاستیکی قابل بازیافت نیستند بله، شرکت های بازیافت و مدیریت پسماند وجود دارند که محدودیت هایی در مورد برخی محصولات پلاستیکی دارند اما در کل شما باید بتوانید هر کالای پلاستیکی را که از یک فروشگاه مواد غذایی  یا داروخانه ها خریداری می کنید بازیافت کنید زیرا این امری شدنی است، پس نگران نباشید، محدودیت عدم بازیافت ظرف دارو پت شامل همه شرکت های بازیافت نمی شود.

 پلاستیک بیشترین بستر آلودگی را ایجاد می کند!

در واقع ته سیگارها رایج ترین قطعه زباله در جهان هستند. اگرچه دیدن پلاستیک در محیط زیست جای تأسف دارد  اما جای خوشحالی و امیدواری وجود دارد که همیشه می توان آن را برداشت و بازیافت کرد.

ظرف دارو پت و ظروف غذا باعث سرطان می شوند

این افسانه به عنوان یک ایمیل ویروسی آغاز شده و از آن زمان گسترش یافته است. بر اساس شواهد و تحقیقات علمی طی 10 سال گذشته هنوز پیوند فعلی با این افسانه وجود ندارد!

ظرف دارو پت و بطری های پلاستیکی PET نه تنها برای محصولات ذخیره شده بلکه برای مصرف کننده و محیط زیست مزایای بسیاری دارند.

ظرف دارو پت

ویژگی های عالی  ظرف پت دارو

وزن سبک

ظرف پت در مقایسه با شیشه تا 90٪ کاهش وزن دارد از این رو حمل و نقل اقتصادی بیشتری حاصل می شود. کیفیت مکانیکی بهتر باعث کاهش وزن در مقایسه با بطری های PE و PP می شود، در مقابل با قالب گیری اکستروژن هیچ ماده ای در طی فرآیند تولید PET هدر نمی رود.

ایمنی محصول

ظروف PET به دلیل ویژگی های برجسته مواد، تقریباً نشکن نیستند و  این امر باعث شکستگی در هنگام پر کردن، حمل و نقل و استفاده نمی شود. حتی با آسیب دیدگی  هیچ صدمه ای نمی تواند ناشی از  ترکش خوردن این ظروف باشد. PET از محتویات داخلش محافظت بهینه می کند.

مقاومت در برابر سدگاز

در مقایسه با سایر مواد بسته بندی، ظرف دارو پت مزایای بسیاری را ارائه می دهد. به ویژه برای سایر مواد پلاستیکی PET مقاومت بسیار خوبی در برابر سد گاز نشان می دهد. از بین رفتن CO2 و همچنین نفوذ O2 به داخل ماده پر کننده را می توان با استفاده از PET به حداقل رساند، این ویژگی از مهمترین دلایلی است که باعث می شود PET به عنوان ماده بسته بندی به شدت در بسته بندی مشخص شده غالب شود.

ذخیره انرژی

بسته بندی PET در مقایسه با تولید بسته بندی شیشه، از انرژی و منابع طبیعی قابل توجه کمتری استفاده می کند. این شامل سوخت های فسیلی و آب است.

قابل بازیافت

آیا می دانید 100٪  ظرف دارو پت و سایر بطری های پلاستیکی PET قابل بازیافت هستند؟ از طریق پیشرفت های مدرن در ساخت فناوری، بطری های پلاستیکی با 30٪ سبکتر شدن از پلاستیک مورد استفاده برای ساخت آنها کاسته شده است.

ظرف دارو پت

مقاومت شیمیایی

PET با محیط خارج مانع محکمی ایجاد می کند که اجازه عبور اکسیژن را از بین می برد. این نه با آب و نه با غذا واکنش نشان می دهد و برای بسته بندی کالاهای مصرفی مناسب است.

ضد شکستن

برخلاف شیشه، پلاستیک PET نمی شکند و خرد نمی شود. این گزینه را نسبت به ظرف شیشه ای به گزینه ایمن تری تبدیل می کند. همچنین حمل و نقل در صورت پر شدن از آن ایمن تر و ارزانتر می شود.

انعطاف پذیری

از آنجا که PET با هزینه کمتری نسبت به شیشه می تواند به اشکال مختلفی شکل بگیرد، داشتن یک طرح بسته بندی متمایز برای شناسایی و تبلیغ محصولات خود برای مارک ها آسان تر می شود.

شفافیت بالا، مقاومت در برابر فشار زیاد و قالب گیری دقیق از دیگر ویژگی های ظرف پت دارو است که اغلب به ظروف شیشه ای ترجیح داده می شود.

این نوشته در بلاگ ارسال شده است. این لینک مستقیم به این نوشته است.

دیدگاهتان را بنویسید