خرید بطری پلاستیکی

خرید بطری پلاستیکی

انتخاب و خرید بطری پلاستیکی

خرید بطری پلاستیکی معمولاً برای داروهای مایع و همچنین قرص ها و کپسول ها استفاده می شوند. شیشه بیشتر در مایعات رایج است زیرا بی اثر است و از خاصیت مانع بسیار خوبی برخوردار است. انواع مختلف بطری های پلاستیکی هم توسط تولیدکنندگان دارو و هم توسط داروسازان در داروخانه استفاده می شود.

چرا PET برای بطری پلاستیکی مناسب است؟

پت به دلیل نسبت بی نظیر وزن، کاهش هزینه و صرفه جویی در حمل و نقل در مقایسه با نمونه های شیشه ای و سابقه ایمنی و قابلیت اطمینان محصولات مصرفی  یک انتخاب محبوب برای بطری های پلاستیکی است.

از زمان شروع فرآیند تولید ظروف دارو به ویژه بطری، پت به عنوان ماده ای محکم و در عین حال انعطاف پذیر ساخته شده است که امکان استفاده از آن را در چندین نوع مختلف بطری و ظروف پلاستیکی فراهم می کند. توجه به این نکته ضروری است که هر بطری برای مطابقت با استانداردهای ایمنی آزمایش و کنترل می شود.

خرید بطری پلاستیکی

با استفاده از ترکیباتی مانند پت ، می توانیم ظروف بطری پلاستیکی ایمنی داشته باشیم که در کل تولید صرفه جویی می کند، ساخت آن مقرون به صرفه است و همچنین قابل بازیافت و پایداری است.

آیا PET پلاستیک بی خطر است؟

پلاستیک PET یک ماده بسته بندی ایمن برای بسیاری از محصولات غذایی، آشامیدنی و دارویی است. پلاستیک PET توسط FDA و نهادهای نظارتی مشابه در سراسر جهان برای تماس با مواد غذایی، آشامیدنی و دارویی ایمن است و بیش از 30 سال به همین ترتیب باقی مانده است.

یکی از مهمترین نگرانیهای عموم مردم نفوذ مواد شیمیایی از بطریهای پلاستیکی به داخل محصولاتی است که مصرف می کنند.  FDA به عنوان بخشی از ارزیابی خود، انتقال اجزای پلاستیکی و سایر مواد را به محتوای مایع بطری بررسی می کندکه این در استانداردهای ایمن بوده است و جای هیچ گونه نگرانی وجود ندارد.

خرید بطری پلاستیکی

سایر نگرانی های ایمنی عبارتند از:

فتالات ها (فتالات ها (که دی استرهای اسید فتالیک نیز نامیده می شوند) گروهی از موادشیمیایی آلی  و بهم مرتبط هستند که اغلب در صنعت پلاستیک سازی بعنوان مواد نرم کننده مورد استفاده قرار می گیرند.)

PET فتالات نیست و ندارد. اگرچه حاوی پسوند تالات است  اما در ساخت بطری های پلاستیکی PET از فتالات ها استفاده نمی شود.

اخلالگران غدد درون ریز در پلاستیک ها:

برخلاف تصور عمومی، پلاستیک های PET حاوی برهم زننده غدد درون ریز نیستند.

خرید بطری پلاستیکی

گرما می تواند باعث آزاد شدن دی اکسین از پلاستیک شود:

پلاستیک های PET فاقد دیوکسین هستند و همچنین در صورت گرم شدن در مایکروویو یا باقی ماندن در اتومبیل در یک روز گرم، آنها را ایجاد نمی کنند. علاوه بر این  دیوکسین ها بدون وجود کلر که پلاستیک های PET فاقد آن هستند، تشکیل نمی شوند.

استفاده مجدد از بطری های پلاستیکی

بطری ها و ظروف آب و داروی PET اغلب می توانند دوباره استفاده شوند. با این حال  بطری های دارای مارک یکبار مصرف باید به طور مناسب دفع و بازیافت شوند.

به طور خلاصه، PET مورد اعتمادترین پلاستیک برای کالاهای مستقیم به مصرف  به ویژه دارو است. دلایل زیادی وجود دارد که بسیاری از شرکت ها و مارک ها از آن استفاده می کنند. قدرت و انعطاف پذیری آن با شیشه قابل مقایسه است و تولید و حمل و نقل آن قبل و بعد از بطری ارزان تر است.

این نوشته در بلاگ ارسال شده است. این لینک مستقیم به این نوشته است.

دیدگاهتان را بنویسید