فروش پت دارویی

پت دارویی

پت دارویی

پت دارویی یا ظروف پت به عنوان بسته بندی داروهای مختلف استفاده می شود مانند : قرص ها ، فرم های دوز مایع و نرم. به طور معمول ، آن ها شیشه یا ویال طبی هستند. همچنین آن ها در صنایع غذایی به طور گسترده ای مورد استفاده قرار می گیرد . نوشیدنی های مختلف ، شیر ، آب میوه ها در بطری های پت، بسته بندی می شوند. محبوبیت بطری پت دارویی به دلیل سهولت تولید و پردازش آن ها ، کیفیت ظرف حاصله ، و امکان انتخاب نسخه های مختلف است.

پت دارویی ساخته شده از پلی استر سبک و بادوام است ، عملکرد خوبی در برابر هوا و رطوبت دارد. ظروف دارویی هم از پلی اتیلن ترفتالات ساخته شده اند ، بسته بندی پت دارویی از کیفیت بالا و ایمنی برخوردار است. این خواص ظروف پت کاملاً نیازهای ذخیره سازی داروها را برآورده می کند.

تاریخچه پت دارویی

در سال 1983-1985. در ایالات متحده ، یک ماده قالب گیری تزریقی پلیمر مبتنی بر پلی اتیلن ترفتالات (PET) به نام پت ایجاد شد. در روسیه هم این مواد پت نام گذاری شده اند. و پس از آن پت پیشنهاد شد و هنوز هم برای تولید ظروف برای محصولات غذایی استفاده می شود. از پت در تولید ظروف برای محصولات آرایشی و به اصطلاح پارافارم هم بهترین گزینه برای استفاده است.

بسته بندی پت دارویی

بسته بندی پت دارویی یکی از انواع ظروف است که برای تولید آن از پلی اتیلن ترفتالات یا ترموپلاستیک به عنوان ماده اولیه اصلی استفاده می شود. پت ماده ای است که برای اولین بار در سال 1941 در انگلستان ساخته شد. امروزه یکی از محبوب ترین مواد بسته بندی دارویی است. گونی ، بسته بندی ، جعبه ، بطری از آن تولید می شود.

یکی از اصلی ترین مزایای بطری های پت دارویی نسبت به شیشه این است که در حین حمل و نقل خطر شکستگی کانتینر به طور کامل برطرف می شود. همچنین ، محصولات ساخته شده از آن با کیفیت و با وجود مزایای زیر متمایز می شوند :

  • دوام
  • مقاومت در برابر سایش
  • سبک وزن
  • عملی بودن
  • امکان استفاده چندگانه
  • امکان بازیافت
  • فرصت های کافی برای طراحی بسته بندی پت (مواد را می توان با هر رنگ دلخواه رنگ آمیزی کرد).

تنها عیب ماده خاصیت مانع کم آن است. این ماده از اثرات منفی اشعه ماورا بنفش زیاد محافظت نخواهد کرد ، بنابراین شرایط ویژه نگهداری برای محصولات بسته بندی شده در پت دارویی مورد نیاز است.

پت دارویی

طراحی پت دارویی

طراحی انواع اصلی محصولات پت ارائه شده مطابق با مفاهیم قوطی و بطری مجهز به درپوش پیچی مخصوص ساخته شده از مواد پلیمری جامد است . طراحی درب برخی از انواع قوطی ها باعث محافظت در برابر باز شدن تصادفی می شود ، به عنوان مثال : توسط کودکان ، برای برداشتن درب ، ابتدا باید آن را فشار دهند و سپس آن را باز کنند.

ویژگی پت دارویی

  • مواد پلیمری محصولات با مشخصات فیزیکی شامل: ظاهر ، رنگ ، بو ، احساس از سطح ، خشک یا چرب ، شفافیت و غیره
  • مشخصات فیزیکی شیمیایی شامل : تراکم در گرم در سانتی متر مکعب ، نرم شدن و دمای ذوب در درجه سانتیگراد ، ویژگی های احتراق ، به عنوان مثال ، توانایی احتراق پایدار ، رنگ شعله ، بو و ظاهر محصولات احتراق ، حلالیت در حلال های آلی
  • مقاومت بالا در برابر شکستگی
  • پایداری ابعادی بالا
  • مقاومت در برابر ضربه

 

نکات مهم در پت دارویی

کیفیت سطح محصولات دارویی نه تنها از نظر ارائه مهم است ، بلکه ایمنی استفاده از محصولات نیز مهم است: در سطح ظرف ، از جمله انتهای گردن در بطری ها و قوطی ها ، باید وجود داشته باشد بدون لبه های تیز ، آثار فلش (پلاستیکی که از طریق شکاف بین قسمت های قالب نشت می کند) ، پست از سوپاپ مواردی است که بسیار مهم است. گردن قوطی ها و ویال های آزمایش شده دارای قطری کافی برای پر کردن آماده سازی ، هم در یک فرآیند دستی و مکانیزه باشد.

برای مورد دوم ، ابعاد کلی محصولات مهم است ، اما آنها مطابق با الزامات تولید خاص محصولات دارویی توافق می شوند. بنابراین از محکم بودن بسته شدن درب باید اطمینان داشت . پوشش با نیروی قابل قبول برای کار دستی پیچ می شود. عناصر کنترل کننده بازشو روی درب ها به راحتی پاره می شوند ، اما سیستم درب های فشار دادن و چرخاندن ظرف را از باز شدن تصادفی محافظت می کند ، به عنوان مثال ، هنگام حمل و نقل توسط کودکان یا شوک.

پت دارویی

محصولات پت دارویی

انواع محصولات پت دارویی در برابر تکنولوژی پردازش بهداشتی ظروف داروهای غیر استریل پذیرفته شده در داروخانه ها هستند. با مواد شوینده و خشک شدن در دمای 60 ± 5 درجه سانتیگراد مقاوم هستند. قوطی و بطری های پت در برابر درمان با محلول هیدروکسید سدیم 0.1 میلی متر و محلول های شوینده های مصنوعی مقاومت می کند.

علاوه بر این در طول نگهداری یا استفاده ، جرم بطری ها ، وضعیت سطح آن ها ، شفافیت و رنگ ، بدون تغییر باقی می ماند ، شکل و اندازه محصولات حفظ شده است ، هیچ نشانه ای از ترک خوردگی یا تاب خوردگی وجود ندارد ، محصولات بوی خارجی نمی گیرند ، تنگی بطری ها و قوطی های کامل با همان درپوش ها تغییر نکردند. قابلیت اطمینان بسته شدن به عنوان ثابت شدن در (درب ، درپوش ، و غیره) یا در گردن (درپوش) ظرف تعریف می شود.

ثابت بودن کلاهک های پیچ آزمایش با اولین عناصر کنترل بازشو تقریبا غیر ممکن است که باز شوند. روکش های دارای سیستم فشار و چرخش ،بدون فشار دادن میچرخد ولی در نتیجه ثابت می شوند. همچنین این فناوری اجازه می دهد تا درپوش محکم و دقیق در انتهای ظرف قرار بگیرد ، که این باعث افزایش فشردگی درب بسته بدون استفاده از واشر و درپوش می شود. به عنوان مثال بطری ها و بطری های نوشابه گازدار هستند.

پت دارویی

مزایای پت دارویی

  1. زیست سازگار هستند.

سازگاری زیستی باید تضمین شود ، به ویژه با محصولات پزشکی که در تماس مستقیم با انسان هستند. این بدان معنی است که نباید هیچگونه فعل و انفعال و واکنش مضر بین مواد و بافت بدن یا مایعات وجود داشته باشد. از آنجا که این مورد در مورد پلاستیک های با کارایی بالا وجود دارد ، اغلب از آنها برای تولید کاشت در پزشکی استفاده می شود.

  1. با دارو سازگار هستند.

یکی دیگر از مزایای بزرگ پت دارویی عدم واکنش در ارتباط با داروها است. این اطمینان می دهد که تغییری در ترکیب یا نحوه اثر ماده دارویی ایجاد نمی شود ، که می تواند عواقب مهلکی به همراه داشته باشد

  1. کار با آنها آسان است.

پت دارویی علاوه بر تمام پیش نیازهایی که در درجه اول برای محافظت از مردم است ، نیاز دیگری را نیز برآورده می کند: پردازش آن آسان است. این امر همچنین امکان شکل دادن به هندسه های پیچیده را برای ظروف دارویی فراهم می کند.

  1. از هر اقدامات تمیز کردن بدون آسیب باقی می مانند.

به ویژه در بخش حساس پزشکی ، اقدامات مکرر ضدعفونی بخشی از کارهای روزمره است. محصولات پت بدون هیچ مشکلی در برابر درجه حرارت بالا و مواد تمیز کننده تهاجمی مقاومت می کنند. این واقعیت که آنها بدون هیچ تغییری از این روش ها جان سالم به در می برند ، حتی اگر خیلی مداوم استفاده شوند ، آنها را به یک ماده ارزشمند در زمینه پزشکی تبدیل می کند.

پت دارویی دارای ویژگی های مثبت بسیاری برای فناوری پزشکی هستند. با توجه به این توضیحات حال شما می توانید سفارش انواع ظروف پت را از فروشگاه ظروف پت با کمترین قیمت ممکن انجام دهید.

این نوشته در بلاگ ارسال شده است. این لینک مستقیم به این نوشته است.

دیدگاهتان را بنویسید